Sarianne

Höstpepp från smakbox
Så var det då dags för Smakbox Höstpepp, höstpep indeed. Det blir alltid lite av en ceremoni när boxarna kommer och jag brukar medvetet vänta med att hämta ut dem så det tajmar in på en fredag. Efter middagen öppnar vi och så kör vi igång med smakprovningen direkt. 
 
Mycket känner man ingen, mycket är nytt med ny twist på smaken och annat är helt nytt.
 
(null)
 
Lindor med apelsinsmak ger jag tummen upp - barnen gillade det inte men jag älskar apelsin och det var ingen obehaglig smak som gavs som jag tycker att andra chokladapelsin produkter kan göra. Daim känner vi igen sen innan så inga konstigheter här inte. Denna plopp vet jag inte ritkigt vad jag ska säga om, man vill ju ha det där krämiga inuti men i denna är det ren choklad. Inget speciellt. Fazer lakrits var ritkigt god. 
 
(null)
 
(null)
 
Granolan är det bara mannen som har käkat av och han hälsar och ger dem fem av fem möjliga. Pasta och glingsalt är sånt som används flitigt men inget som jag känner någon större skillnad mellan alla olika varianter. 
 
(null)
 
Leksands sötpotatis och bönor knäckebröd har varit god. Colan med mango smak smakade jag inte själv för jag förstod nästan direkt att jag inte skulle gilla den, J smakade tyckte den var god men inget hon skulle välja självmant i affären.
 
(null)
 
Novelle plus drack jag, ingen hit för mig. Smakade för mycket sött. Fuzetea däremot var riktigt god. 
 
(null)
 
(null)
 
Kivicks äpelmust hade en tråkig grumlig färg som inte såg aptitlig ut men smakade desto godare. Riskakorna är favoriter sen innan och perfekt med dessa små förpackningar som man kan ha med som mellanmål.
 
(null)
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress