Sarianne

MMA, dödsutflykt och skaldjursbuff’e
Har hunnit med så myclet idag, alltså dagen har gått i världens fart. Vi började med frukost  och ganska snart efter så delade Sofie ut världens skönaste träningskläder ifrån Panos

(null)

(null)

Vi visste sen innan att vi skulle träna ett MMA pass och jag kan väl erkänna att jag var liiite skeptisk innan. Men bara lite :) Johanna och Maria som var våra träningsinstruktörer för förmiddagen gjorde oss ganska snabbt lugna och vår första instruktion va att ha med oss en fylld vattenflaska. Passande nog hade värdinnorna ordnat snygga flaskor från Eva Solo till oss. 
(null)

Det första vi möttes av var en träningsmatta, hopprep, handskar och träningsband. Vi började med uppvärmning som sedan togs vid av hopprep, kullerbyttor, hjulningar och thaiboxning. Det här var så sjukt kul, jag blev ganska snabbt kallad för killerface. Efteråt när jag har sett de här bilderna så kan jag faktiskt förstå det:) 

(null)

Tack vara Billig Fitness Sverige kommer jag fortsätta med den här träningsformen hemma. Jag är så glad över att jag dels fick lite inspo om hur jag kan träna hemma men också tack vara de här redskapen som fick följa med hem. Lyckan! 

Jag tror att jag kan ha hittat min sport faktiskt, det var så såå sååå kul och vid ett tillfälle blev det en spontan brottningsmatch också. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Det kan ha varit mycket möjligt att min fighting spirit var en bidragande orsak till att jag kunde lämna den bästa motiveringen som senare under dagen ledde mig till ett anpassat träningsprogram hos Ekoträning.

Efter träningspasset förvånade jag mig igen genom att klä av mig kläderna och hoppa i sjön. De va kallt men faktiskt rätt skönt. 

(null)

Dusch, lunch och sen blomkransbindning. Jag har faktiskt aldrig gjort min egen krans trots min blyga ålder (!!!) så var rätt kul. Till vår hjälp fick vi använda oss av blommor ifrån Bloms blommor.
(null)     

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Dagen har verkligen gått i hundra från kransar till spontanpicknick och så äventyrsfärd med gubb och fart till Gårdsglass Leksand

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Efter färden gav det oss lite tid för att bara sitta ner och koppla av, njuta av utsikten och att fascineras över sjöns skådespeleri. Vid 20.30 serverades både löjromspizza, vitlöksbröd och skaldjursplatå. Skaldjursplatån tillsammans med ljuvliga röror bjöd Bröderna Axelsson Fisk på. På platån låg både ostron, rökta räkor, vanliga räkor, havskräftor och kingcrab. Inte nog med det så fick vi en varsin hel hummer. Om vi säger så här, matkoman som inföll sig höll i sig resten av kvällen. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Även denna gång var det vackert upplagt på porslin från Gerbera. Bordsdukning med servetter och löpare kom ifrån Duni

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress