Sarianne

Eurovision
Sitter framför tv:n med fötterna i högläge efter en dag och kväll med temat på språng. Direkt efter jobbet var det till stallet då Julia skulle få rida sin första lektion. Hon har gått på prova på ridning ett par gånger men nu går hon i en grupp. Hon verkligen älskar det här med stallet. Det är inte mycket vi ser av henne längre på gott och ont, all elektronik är som bortblåst men nog kan man sakna de små trollen när de tar fler och fler steg ifrån sin lilla mamma. 
 
Slökikar på Eurovision, jag älskar melodifestivalen men Eurovisnion har aldrig riktigt varit min grej, Segt, ena numret är mer ögonbrynshöjande än det andra. Jag har nog inte riktigt hittat någon favorit än. Men det hör ju till lite att titta iallafall. 
 
Kortvecka igen också även om jag jobbar på fredag så känns det lite lyxigt med en extra dag mitt i veckan. Vi hade lite grillplaner imorgon som blev inställda vet inte rikrigt vart det har landat än men ngåot ska an väl hitta på när man får/kan vara vaken senare än vanligt. Morgontuppen lär väl vakna sex iallafall. 
 
 
Det är inte bara nya yrkesval som har hänt utan jag har gått och blivit en person som sitter ner i lugn och ro och njuter av min frukost. Det var verkligen inte jag för ett par år sen. Nu vaknar jag väldigt många morgonar innan klockan ens ringer. Jag brukar vara noga med att ställa klockan så jag hinner få en kvar för mig själv innan jag väcker övriga. Känns också väldigt lyxigt att vara hemma varje morgon (på min gamla arbetsplats var det ibland flera gånger per vecka som jag gick hemifrån innan barnen ens tänkt tanken på att det var morgon). 
 
 
På fredag åker jag iväg till Dalarna för en helg med ett av mina favoritgäng. I veckan hittade jag sötaste hälsningen ifrån Nettan och Jessica inför helgen. De har gjort personliga kort med hälsning till oss alla. Korten kommer ifrån Pixum.
 
Efter ridningen tog jag tag i veckostädningen extra tidigt, skönt och komma hem till ett nystädat hus imorgon och veta att man kan ligga och dra sig i sängen istället för att se högar av disk och dammråttorna dansa salsa mellan rummen. Efter jobbet idag köpte jag med mig en av festis nya smaker hallon och lakrits. Den smakar verkligen det den lovar men det känns lite märkligt tycker jag. Kan inte ritkigt bestämma mig om det var gott eller inte, påminner väldigt mycket om shots och det brukar jag inte direkt halsa ifrån en flaska :) 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress