Sarianne

Att utnyttja dagen
Var hemma strax efter halv fem idag, solen lös i vanlig ordning även om man kände betydlig skillnad vädersmässigt så var det ju egenligen varmt fast det kändes kallt för att vi varit så bortskämda sista tiden. Jag tycker den här värmen är lite mer behaglig så ma faktiskt orkar ta sig längre än altanen. Hade egenligen bestämt mig för att det var städdag ikväll men ibland så behövde det roddas om lite för att få ut det där maximala!
 
Sagt och gjort, alla packades in i bilen, inte alla med ett leende men även dem där läppen hängde på insåg sig nog besegrade ganska snart. Familytime ni vet, vem kan inte le då :) 
 
(null)
 
Vi kom fram lagom till att det var slussning, trots att jag numera snart bott granne med Göta Kanel i tio år så tycker jag fortfarande att det är fascinerande och stannar alltid till. 
 
(null)
 
Den här lilla grodan njöt att få följa med på utflykt, full med liv i benen men kunde ändå slappna av riktigt bra måste jag säga. 
 
(null)
 
Vi rallade oss in på Ica och plockade ihop varsin sallad, kylväskan från Guldfågeln fick jag i Dalarna under helgens event, likaså de somriga servetterna från Duni som fick lite extra sommarkänsla på middagen. 
 
Jag gillar verkligen det här stället, lugnt, vid vattnet och man kan bara va. Sitta längst ute vid piren och andas, stänga av hjärnan som annars går på högvarv, känns ut solens strålar värmer än ända in i själen. Pausa en stund, lite som meditation för själen k
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress