Sarianne

Varm smörgåstårta
Mina klasskompisar har under flertalet gånger kommit med varm smörgåstårta i sina matlådor...eftersom jag aldrig innan hört talas om det så blev jag ju förstås nyfiken. Idag tog nyfikenheten över och jag bestämde mig för att laga det.



Blev positivt överraskad, var riktigt smarrigt...det tyckte herr M med...

Jag använda mig av:

1 påse med polarkakor (halvmånar)
1 krossade tomater med smak, tog vitlök och örter
2 creime fraiche med tomat och bailika smak
2 paket med paket
(skulle vara purjolök också men det glömde jag att handla)
1 paprika
Riven ost

Ugnen skulle vara på 175 grader och smörgåstårtan vara innen i 20 min

- Stek bacon och häll sedan i krossade tomater och creme fraiche
- Lägg upp brödet så det blir som en cirkel på en blåt...fördela bacon röran mellan brödskivorna...
- Översta lagret la jag paprika och sen riven ost

Skjuss in i ugnen!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress