Sarianne

En kväll med massa gott, skratt och vinstregn
 
 
Det var så skönt att jag bestämde mig för att vi skulle ses kl 17 istälelt för 16 för sista timmen gick jag bara omkring och lunkade och mysfixade lite. Skönt också att jag fick ihop hyllan för att ställa lite saker på, det behövdes då kan jag även tillägga att hela mitt svorum var överfullt med goodiebags (dessa ska jag visa senare under veckan). De flesta fick inte ens med sig allt hem utan fick komma och hämta dagen efter. 

(null)
 
Alla fick med sig en anteckningsbok med Josef Franks mönster från Nicotext som även har en del roliga spel. Tidningar fick de också att ta med hem från Egmont som passar perfekt för lite strandhäng. Jag har legat i uterummet och gäst två dagar på raken med Hus & Hem för lite inspiration, alltid hittar man något. Problemet för mig är snarare att jag hittar en vas jag gillar och då måste byta både soffa, tapeter och soffkuddar för att den ska passa in. 
 
De söta påsarna längst ner i all sin enkelhet har jag satt på ett klistermärke med texten With Love From Me, tycker de blev riktigt söta. Du ka designa dina egna helt och hållet också, jag valde en färdig mall. 
 
(null)
 
Dukningen fick bestå av plasttallrikar med flaminogs, mina favoriter champangeglasen ifrån Skrufs Glasbruk. Det är verkligen skillnad på glas och glas när man dricker något med bubblor i, i många glas försvinner bubblor snabbt och för min smak så ska bubblorna finnas kvar länge, länge. Jag gillar dessa massor, dessutom väldigt snygga och passar både till mer casual dukning som när det blir lite mer fancy. 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Jag hade gjort en frågesport med blandade frågor om alla gästerna och om vanliga saker som händer i samhället. Ett enkelt sätt att kicka in lite samtalsämnen för gästerna som inte alla kände varandra från början. Det gav också en hel del skratt då autocorrect kickat in vid ett ar tillfällen och texten kunde tolkas fritt så att säga. 
 
Lyko fick vara med att skämma bort gästerna direkt med en påse med massa skönhetsartiklar (håll ut så får ni se inom kort). För att göra dukningen lite personlig så blev det lite andra personliga saker de fick direkt. Bland annat halsband med personlig text och en vacker pastillask med texten You were born to be real not perfect. Designen till asken har min svägerska gjort och sedan har Brand of Geffle tryckt upp det på de här söta askarna. 
 
(null)
 
(null)
 
Det var nog århundradets varmaste dag, det var tur vi hade frågesporten för det fick bli fläktar under middagen. Jag hade laddat med massor av kallt vatten och den här rosa lemonaden som var såååå god och eftersom flaskan är så snygg i sig blir det som en detalj i dukningen. Jag tycker att den gör sig som godast i ett festligare glas och avnjutas i lugn och fin takt. 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Söta vaser även de ifrå Skrufs Glasbruk fick stå för dekoration dem med en enkel ros i varje. Alla fick även ta med sig en vas hem när de gick hem. 
 
Innan alla kom så ordnades det med popcorn, jag snodde Nettans och Jessicas tävling rakt av där alla fick gissa vilka sakar det var på popcornen som en liten mingellek innan maten var helt klar. En gissade alla rätt, sen var det rätt spridda gissningar. 
 
(null)
 
(null)
Alla fick väen smaka Wild Chips, lättrökt, flingat och torkat älgkött. Helt naturligt utan några syntetiska tillsatser. Jag har följt dem på instagram nu och sett att de används en del till matlagning också det är jag nyfiken på, kan tänka mig att sältan för sitt för smakupplevelsen. 
 
(null)
 
(null)
 
Det blev tävlingar under kvällen med stor prestation och det var inte lätt att välja vinnare alla gånger :) Hörlurar från Happiears.
(null)
 
(null)
 
Jag älskar den här postern ifrån Sealoe, jag är inne i någon form av grön period just nu har jag insett. 
 
(null)
 
Produkter ifrån Rosenserien
 
(null)
 
E av många vinster från Jelly Belly
 
(null)
 
Mysigaste morgonrocken ifrån Geggamoja till vuxen. 
 
(null)
 
Jättefin ljusstakte ifrån Soundly 
 
(null)
 
Även den här snygga lampan som jag blev så förtjust i, tror det är färgerna som gör´t. 
 
(null)
 
Små söta skålar ifrån Gerbera, perfekt för tex oliver. 
 
(null)
 
Mer vinster ifrån Jelly Belly här var det INTE de godaste godisarna i de här plåtbukarna kan jag lova. 
 
(null)
 
 
(null)
 
Mössor och pannband från Seger
 
(null)
 
(null)
 
Presentkort från CaseApp och Stickerapp
 
(null)
 
 
(null)
 
 
(null)
 
Hotellövernattning ifrån Birger Jarl
 
(null)
 
Tandborstar från Oral-B och ifrån Oral-B med Elsa motiv
 
(null)
 
Smakbox bjöd utan tvekan på den tyngsta vinsten iallafall. 
 
(null)
 
 
Under kvällen hade vi även en smaktävling med dessa Jelly Bellys deras Cocktail Classic, där alla små karameller representerar en drink. En av tjejerna satte nästan varje drink bara av att stoppa in karamellen i munnen :)
 
(null)
 
(null)
 
 
(null)
 
Ett roligt spel Hint
(null)
 
De här klistermärkerna kommer också ifrån StickerApp. 
(null)
 
(null)
 
Massor av kryddor att prova till maten ifrån Kryddhuset
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Det var verkligen en hejdundrandes dag och kväll som bjöd på både skratt, djupa samtal och kärlek. Jag är lyckligt lottad som har så ånga fina vänner som man kan skratta ihop med, vara sig själv med och det bara är avslappnat med. Tack för alla som tog sig tiden att komma!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress