Sarianne

Morgonrutiner och hej sängen
Sängläge för mig idag, tror jag skulle ha vilat mer i helgen för att undvika att bli sjuk på nytt men nu är det 0% som utförs så inom ett par dagar är jag uppe på benen igen ska ni se. Jag har bunkrat upp med filmer, massor av filmer, snorpapper och två varma täcken och så har jag Charlie som ligger och snosar på mig. Han verkar förstå att jag är sjuk för han ligger helt prickstilla, anars kan jag lova er att det finns en del bus inom honom men inte idag. 
 
Den stora snackisen här hemma just nu är gymnasievalet, på torsdag ska valen ha gjort via webben E har kortat ner sina val till fem möjliga, tre möjliga om man läser lite mellan raderna. Himla spännande iallafall. 
 
 
Efter förra veckan har jag länsat hälsokosten och fyllt på med vitaminer i massor, rosenrot, ginseng, fiskolja och magnesium. En m dan för kroppen glad sägs det, jag hoppas att så är fallet för några mer sjukdomar tänker jag inte släppa in i det här huset. Tur att vi går mot ljuset och friskheten. 
 
När man är sjuk är det viktigt att dricka mycket, jag fick ju med mig en massa olika drycker igår från eventet. Jag har roat mig själv med att ha dryckesprovning, ungefär så skoj som det ser ut just nu :) 
 
Den första Vitamin Well prepare med vitamin c+d+b12+zink me smak av passionsfrukt är väldigt god. Precis i min smak och jag älskar passionsfrukt. Sen senaste åren när vi har varit på Dominikanska har jag ätit upp halva deras lager skulle jag gissa på. Så gott!
 
 
Norr 04 med smak av ginger/lemon som profiler sig som drycken som hjälper dig att återställa vätskebalansen (fanns med i denaste Loddoboxen) är tyvärr inget för mig jag har väldigt svårt för smaken ginger i dryck blir väldigt starkt för mina klena smaklökar. Däremot älskar jag flaskans utseende. Visst är den enkelt men snygg?
 
 
Jag har även hunnit smaka Smaskiks ekologiska smoothie. Jag i min feberyra, hade inte ritigt läst på förpackningen att det var en smoothie utan tog för givet att det var saft i som alla andra men det blev jag snabbt varse om då jag ryckade till av att det var en väldigt trögflytande saft. När jag väl förstod att det var en smoothie så blir det tummen upp. Så enkelt att ha med sig på utflykten som pulkabacken om man vill undvika saft och bullar och ändå ha något mer mättande med sig. Den här är dessutom ekologisk med smal av äpple, jordgubb, banan, havre och päron. Ett bra alternativ på mellanmål när man är på språng.
 
Även denna fanns med i Loddo´s senaste box, det är just det här jag gillar med alla de boxar som exploderat ute på marknaden att få testa nya favoriter som jag troligtvis inte hade valt att köpa själv. Jag har fått mig många tips genom åren och ett par av de sakerna vi använder dagligen kommer just ifrån tips ifrån boxar. 
 
 
 
Imorgon kommer del 2 i dryckestestningen, håll er uppdaterade jag förstår att det är oliiiiidligt spännande!
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress